invitation 1   outdoor  1   2   3   4   5   6   7   exhibition  1   2   3   4   5   6   7   magazines  1   2   3   4   5   6   7   8   boomerang  1   info  nl   1   2   3   contact  1 
SoundAds

SoundAds voegt door geluid nieuwe dimensie aan printuitingen toe.

Maandag 14 maart 2005 start er een bijzonder communicatieproject genaamd SoundAds. Op straat en in de printmedia worden verschillende uitingen vertoond met elk een uniek 0900 telefoonnummer. Als je dit nummer belt, kom je in het verhaal achter het beeld van de advertentie of de abri.
Bekende Nederlandse fotografen en illustratoren Ė waaronder Carli Hermes en Piet Paris - hebben speciaal werk gemaakt voor dit project. In totaal zijn er 22 verschillende beelden en scripts uitgewerkt. Hiervan zijn er 15 opgenomen in diverse media, van Playboy, Nieuwe Revu en Boomerang tot stationsabriís. De campagne in de publieksmedia loopt tot eind maart. Alle uitingen zijn van 22 tot 25 maart 2005 levensgroot te zien tijdens een tentoonstelling in 11, Post CS te Amsterdam. De tentoonstelling is vrij toegankelijk. De reacties van het publiek worden onderzocht om het effect van deze nieuwe communicatievorm op mediumniveau vast te kunnen stellen. De resultaten hiervan zullen na de expositie bekend worden gemaakt.

Het idee achter het project is afkomstig van Artmiks [image builders]. Zij hebben de concepten ontwikkeld en zijn verantwoordelijk voor art-direction, design en realisatie van de gehele campagne. De fotografen en illustratoren behoren tot de stal van het agentschap CMA Unit. MI5 studio en Multivoice zijn verantwoordelijk voor de stemmen en de speciale geluidscomposities. KPN Callfactory stelt als sponsor de verschillende 0900 nummers en haar voice respons infrastructuur ter beschikking. Voor de geluidsfragmenten heeft Het Souterrain de Nederlandstalige copy en Dominique Lesbirelde Engelstalige copy geschreven.

De campagne in de media is tot stand gekomen dankzij het mediabureau Stroom die de belangeloze medewerking van tal van media waaronder Boomerang, Viacom, Metro, Rails en Sanoma Menís Magazines heeft geregeld. De PR campagne in de consumentenmedia wordt geleid door het Amersfoortse PR bureau Lensink & van Berkel. Het onderzoek naar het effect en de waardering van de campagne & de uitingen wordt uitgevoerd door Motivaction.